„Cealaltă parte a tuturor lucrurilor” - Premiul One World Romania 11

Sâmbătă seara, la Cinema Eforie, în sala plină, juriul de liceeni al Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania a decernat premiul celei de-a 11-a ediții. Filmul declarat câștigător este documentarul „Cealaltă parte a tuturor lucrurilor” („The Other Side of Everything”), realizat de Mila Turajlić.

 

Cei cinci liceeni – Dalesia, Ada, Petra, Mihai și Ioana au motivat decizia luată după vizionarea celor 10 filme din competiție astfel: „Subiectul documentarului ne-a dus cu gândul la istoria recentă a țării noastre și ni s-a părut relevant pentru modul în care se învață la școală. A fost ca o lecție de istorie de care probabil nu vom avea parte în viitorul apropiat la școală. De asemenea, personajul principal ne-a inspirat, iar modul în care lupta pentru lucrurile în care chiar credea ne-a impulsionat să avem și noi încredere în propriile opinii și să luptăm pentru ele. Filmul prezintă mai multe planuri care conviețuiesc: societatea dezbinată, istoria zbuciumată și casa cu povestea ei.”

 

Regizoarea Mila Turajlić, prezentă în București în primul weekend al festivalului, le-a transmis publicului și juraților o înregistrare video de mulțumire, pe care o puteți urmări aici. O ultimă proiecție în cadrul festivalului a filmului câștigător are loc duminică, începând cu ora 18:30 la CinemaPRO.

 

Iată ce v-am mai pregătit în ultima zi a Festivalului One World Romania 11:

 

1968: ÎNTRE VEST ȘI EST | O ÎNTÂLNIRE CU BERNARD GUETTA

Duminică, 25 martie de la ora 12:00 în Atriumul Institutului Francez are loc o întâlnire cu celebrul jurnalist francez Bernard Guetta. Jurnalistul, ale cărui analize geopolitice sunt ascultate în fiecare dimineață de aproape 2 milioane de francezi, a fost unul din protagoniștii revoltelor pariziene din 1968, înainte de a acoperi pentru Le Monde nașterea mișcării „Solidaritatea în Polonia” sau prăbușirea Uniunii Sovietice. Bernard Guetta va povesti experiențele sale personale din 1968 și cum au influențat toate aceste evenimente lumea în care trăim. Discuția va fi moderată de Alexandru Solomon.

 

BIBLIOTECA VIE: LGBTQ

Între orele 14:00 și 18:00 la Rezidența BRD Scena9 vă așteptăm cu o bibliotecă vie! Biblioteca vie funcţionează ca una obişnuită – cititorii vin şi împrumută cărţi pentru o perioadă limitată de timp. Însă, în acest caz, cărțile sunt ființe umane şi intră într-un dialog personal cu cititorul. „Cărţile” din biblioteca vie, organizată de ACCEPT la One World Romania 2018, sunt oameni din comunitatea LGBTQ (lesbiene, gay, bisexuali, persoane trans şi queer) care se confruntă cu prejudecăţi sau stereotipuri și au poveşti care vor oferi cititorului o experienţă unică de învăţare.

 

 

 

CULTURA PROTESTULUI | CINEMA MUZEUL ȚĂRANULUI

Duminică la Cinema Muzeul Țăranului aveți ocazia să vedeți 5 dintre cele 6 filme documentare din secțiunea „Cultura protestului”: „Adunarea” de la ora 11:30, „Portavoce” de la 14:00, „Pierduți în fumul bătăliilor” de la 16:00, „Înainte ca tălpile mele să atingă pământul” de la 18:30 și „În stradă” de la ora 21:00.

După proiecția filmului „Portavoce” spectatorii vor sta de vorbă cu realizatorii documentarului – Ruxandra Gubernat, Marcel Schreieter și Henry Rammelt.

La proiecția filmului „Pierduți în fumul bătăliilor” vor fi prezenți regizoarea Nora Lam și producătorul Peter Yam, care vor răspunde întrebărilor din public.

După documentarul „Înainte ca tălpile mele să atingă pământul” vom organiza o scurtă sesiune de întrebări și răspunsuri cu regizoarea filmului, Daphni Leef.

 

TEATRU | PREMIERA SPECTACOLULUI „FRIDAY”

De la ora 20:30 în Sala Mare de la ARCUB are loc premiera spectacolului „Friday”. Spectacolul este realizat de Playhood, o trupă de teatru formată din adolescenți din cartierul Ferentari, susținută de Policy Center for Roma and Minorities și coordonată de actorul Ionuț Oprea.

„Friday” este o comedie cu un limbaj colorat, viu și autentic, în care cele două personaje centrale pornesc într-un drum inițiatic prin propriul cartier, în încercarea de a-și salva viața. Mai mult, piesa este fotografia unui colț de sărăcie din inima capitalei, povestea unor copii-adulți, o reflecție profundă asupra unor modele umane ignorate, marginalizate sau doar neînțelese. Povestea ne aruncă într-un spațiu guvernat de timpul prezent, unde ziua ce vine face parte dintr-un viitor incert, unde vorba „nu aduce anul ce aduce ceasul” e un mod de viață.