Warm-up #OWR11: Despre muncă, emoții și limite

Cea de-a 11-a ediție a Festivalului Internațional de Documentar și Drepturile Omului One World Romania va începe vineri, 16 martie. Până atunci, timp de 3 săptămâni, între 22 februarie și 9 martie invităm publicul din București la Warm-up OWR11, o serie de proiecții și evenimente speciale, ce vor avea loc la Rezidența Scena9, ARCUB și Cinema Elvire Popesco. Prin filme documentare, dezbateri, materiale de arhivă și o instalație multimedia intrăm în atmosfera de festival și abordăm câteva dintre subiectele celei de-a 11-a ediții: istorii încă relevante, drepturile comunității LGBTQ, educația sau lupta cu sisteme politice opresive.

DESPRE MUNCĂ, EMOȚII ȘI LIMITE


Evenimentul care deschide seria Warm-up este vernisajul instalației „Poliecranul muncii emoționale” – un video-eseu spațial realizat de Pavel Sterec și Petra Dobruska, cu o coloană sonoră realizată live de Maria Balabaș. Vernisajul va avea loc joi, 22 februarie, 19:30 la Rezidența Scena9, iar spațiul va putea fi vizitat până la finalul festivalului, pe 25 martie„Poliecranul muncii emoționale” surprinde diferite moduri de muncă și relații socio-economice din prezent și trecut, încercând să stimuleze reimaginarea politică a posibilelor valențe ale muncii. Formatul expoziției face referire la poliecran, un experiment audiovizual al artiștilor cehoslovaci Emil Radok și Josef Svoboda, de la cumpăna anilor ‘50 și ‘60 ai secolului 20.


Păstrând aceeași temă generală – munca – vineri, 23, respectiv sâmbătă, 24 februarie, începând cu ora 19:30 vă așteptăm tot la Rezidența Scena9 cu proiecții de film documentar. Vineri discutăm despre muncă în condiții-limită, după vizionarea documentarului „The Limits of Work” (regia: Apolena Rychlíková). La proiecție va fi prezentă chiar protagonista filmului, Saša Uhlová, jurnalista care – timp de șase luni – a practicat câteva dintre cele mai prost-plătite job-uri din Cehia. Filmul a fost inspirat de articolele scrise de Saša pe această temă.


Sâmbătă va fi proiectat un calup de scurtmetraje realizate la Studioul Alexandru Sahia – „fabrica de realitate” a României socialiste. Selecția reprezintă o invitație la reflecție pe tema muncii concrete și a rezultatelor ei – în industrie, agricultură, și, nu în ultimul rând, în producția de film documentar – dar și în jurul muncii abstracte, idealizate. Programul realizat de Adina Brădeanu pune problema confruntării documentaristului, ca profesionist al concretului și „lucrător de cinematografie” (cum era descris în documentele epocii), cu munca-personaj și cultul muncii în socialismul real. După proiecție, vă invităm să rămâneți alături de noi pentru o discuție la care va participa istoricul Adriana Speteanu-Vasiliu.


La evenimentele din perioada 22-24 februarie, intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.