În imaginarul național-comunist, muncitorii și documentariștii defilează împreună. Au în comun poziția ingrată ocupată ca parte a discursului oficial: primii, ca piese indispensabile ale angrenajului social - clasa presupus conducătoare, conștientă de rolul său istoric; ceilalți, ca „lucrători din cinematografie” aparent privilegiați, mandatați să reprezinte „realitatea vie” a primei categorii. Selecția filmelor din program urmărește, în succesiune cronologică, diverse ipostaze ale reprezentării muncii în producția studioului Sahia, de la documentar canonic la film comun de comandă politică. Temele filmelor gravitează in jurul familiei semantice a muncii: munca-alienantă / munca-eliberatoare, eficientizare a muncii industriale, munca / ne-munca („parazitism social”), proces și produs al muncii, munca în timp, spații ale muncii, munca feminină emancipatoare și proto-feminism, poezie a muncii etc.
Programul completează selecția cu aceeași tematică inclusă pe DVD-ul SAHIA VINTAGE II: Munca care va fi lansat în perioada festivalului.
Un minut (Ion Bostan, 1949, 16’) Tăbăcarii (Mirel Ilieșiu, 1963, 10’) Să treacă vara (Florica Holban, 1972, 10’) Noaptea bărbaților (Alexandru Boiangiu, 1972, 10’) Jurnalul Floricai S (Eugenia Gutu, 1975, 10’) Minerii (Ion Visu, 1978, 11’) O echipă de tineri și ceilalți (Ada Pistiner, 1976, 11’) Fabrica tineretului (Adrian Sîrbu, 1986, 9’)
Filmele prezentate sunt unele de propaganda, fiind produsul cultural al unui regim totalitar de extrema stanga. Difuzarea lor se face in scop exclusiv educational, fara nicio valenta propagandistica. (Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc)